کارگاه پژوهشی با عنوان ارائه الگوی مناسب تنظیم بازار مرغ وتخم مرغ بااستفاده از مدل های کمی وآینده پژوهی

کارگاه پژوهشی «ارایه الگوی مناسب برای تنظیم بازار مرغ و تخم‏ مرغ با استفاده از مدل‏های کمی و آینده ‏پژوهی» با ارایه آقای دکتر سید محمد رضا حاج سیدجوادی پژوهشگر محترم گروه پژوهشی تجارت و سیاست‌های حمایتی موسسه در تاریخ 1397/9/10 از ساعت 9 صبح در محل موسسه پژوهش‏های برنامه‏ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و با حضور جمعی از مدیران و پژوهشگران موسسه، کارشناسان و پژوهشگران سایر دستگاه‏های مرتبط موضوعی از جمله معاونت اموردام، برگزار شد. مطالب ارایه شده در این کارگاه که برگرفته از پژوهشی با همین‌عنوان بود، شامل ضرورت و اهمیت تحقیق درخصوص به کارگیری مدل سویچینگ‏مارکوف اتورگرسیوMS-VAR) ) برای ارزیابی و آنالیز حساسیت نهاده‏های موثر بر قیمت تولید مرغ و تخم‏مرغ و سپس هیبرید با مدل هوشمند عصبی والگوریتم ژنتیک برای پیش‏بینی دقیق قیمت بازار و نهایتاً بهره‏گیری از مدل مونت‏کارلو برای سناریوسازی آینده، مطابق با سری زمانی پیشرانه‏های مهم آینده‏پژوهی در صنعت مرغ و تخم‏مرغ بود. نتایج این مطالعه نشان داد که با مزایای دستیابی به تکنیک‏های محاسباتی فوق، می‏توان حافظ منافع و رفاه مصرف‏کننده بود و نیز موجبات کاهش مخاطرات و تلاطم قیمتی در بازار را با برنامه‏ریزی مشخص برای تولیدکنندگان فراهم نمود. شایان ذکر است که از محاسبات مدل هیبریدی دو مرحله‏ای شامل مدل‏های غیرخطی سوئیچینگ‏مارکوف، شبکه عصبی هوشمند و مدل مونت‏کارلو، برای اولین بار در کشور به منظور پیش‏بینی قیمت محصولات فوق استفاده شده است. در‌انتهای کارگاه، حضار محترم پرسش‏ها و نظرات ارزشمند خویش را مطرح کرده و پاسخ‌های لازم توسط سخنران و مدیر محترم گروه پژوهشی تجارت و سیاست‏های حمایتی ارایه شد.

 
   
   
تاریخ:
1397/09/10
تعداد بازدید:
59
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal