برگزاری نشست مشترک رئیس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات جهاد کشاورزی با رئیس و مدیران موسسه پژوهش های برنامه ریزی،اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی

در این نشست صمیمی که با حضور جناب آقای دکتر علیرضا رضازاده مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و جناب آقای دکتر کیانی راد ریاست محترم موسسه و معاونین و مدیران  محترم موسسه در محل سالن اجتماعات موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد‌کشاورزی و توسعه روستایی برگزار شد، دکتر کیانی راد ضمن بیان ظرفیت های علمی موجود موسسه،  به معرفی اجمالی فعالیت ها و ماموریت های موسسه پرداختند و در ادامه رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این نکت که  بسیاری از مسایل مهم کشور از طریق تلفیق رسانه و پژوهش قابل اجرا است براین موضوع تاکید داشتند که رسانه رکن اصلی تولید سرمایه اجتماعی است.

در ادامه ایشان افزودند؛ موسسه پژوهش ها در تصمیم سازی رکن موثری محسوب می شود واین نکته  بسیار حائز اهمیت است. وی افزود: باید نتیجه تصمیم گیری ها و راهبردها در این موسسه احصا شود و این نشان‌دهنده ارزش بالای کار موسسه پژوهش‌ها است.

دکتررضازاده تصریح کردند: نقطه اتصال موسسه پژوهش‌ها و بخش روابط عمومی این است که تصویر روشنی را به مخاطب پیام مجموعه وزارت جهاد کشاورزی منتقل کنند.

وی افزود: این موسسه می تواند در شکل گیری طرح‌ها، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تاثیر گذار باشد، بنابراین در روابط عمومی انتظار داریم به ما کمک کنید تا اثر پژوهش ها را نشان دهیم و در تصمیم‌گیری نهادینه کنیم تا انتقال پیام به درستی انجام شود.

وی افزود: اگر ابزار رسانه به درستی در پژوهش لحاظ نشود و از آن بهره نبریم، مهمترین دستاوردهای علمی نشان داده نمی شوند، بنابراین رسانه با یک تعامل صحیح می تواند ابزار اطلاع رسانی موسسه پژوهش ها باشد. دکتر رضازاده عنوان کرد: نقش رسانه در فرهنگسازی مصرف شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این نشست،  دکترعلی کیانی‌راد رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با اشاره به نقش مشاوره‌ای این موسسه اظهار کرد: از فعالیت های مشاوره‌ای این موسسه می‌توان به کمک به تصمیم گیری، سیاست گذاری و ارائه خدمات مشاوره ای در کلیه حوزه های مرتبط با برنامه ریزی، اقتصاد و توسعه کشاورزی و روستایی در داخل مجموعه وزارت جهاد کشاورزی مانند تجارت، قیمت، سیاست های حمایتی، توسعه کشاورزی، توسعه روستایی و ... اشاره کرد.

وی افزود: همچنین ارائه خدمات مشاوره ای با هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی به کلیه مجامع و نهادهای خارج از وزارت جهاد کشاورزی مانند سازمان برنامه و بودجه کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات دولت، شورای عالی امنیت ملی، شوراهای عالی اقتصاد، آب، سلامت و امنیت غذایی، آمایش سرزمین، کمیسیون‌های تخصصی هیات دولت، مجلس شورای اسلامی و همکاری با پروژه های بین المللی OIC, IDB, ECO, FAO, از دیگر فعالیت های این موسسه است.

کیانی راد در رابطه با اهداف این موسسه گفت: اهداف موسسه پژوهش ها، توسعه و گسترش پژوهش در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف وزارت جهاد کشاورزی، ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهشی در بخش کشاورزی و دستیابی به بهترین و مناسب ترین فنون و روش های علمی در زمینه برنامه ریزی و توسعه کشاورزی در کشور است.

 

   
   

تاریخ:
1400/08/26
تعداد بازدید:
559
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ثبت نام دریافت تازه های نشر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal