برگزاری همایش یک روزه ایران و سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه (BSEC)

همایش یک روزه ایران و سازمان همکاری های دریای سیاه (BSEC) در تاریخ 9 خرداد ماه سال جاری با حضور جناب آقای دکتر صفری معاون محترم وزیر امور خارجه کشورمان در امور دیپلماسی اقتصادی در محل همایش‌های مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزرات امور خارجه برگزار شد. در این نشست که با حضور مدیرکل سازمان بین‌المللی مذکور و هیئت همراه برگزار شد، جناب آقای مهندس هومن فتحی مدیرکل محترم دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی به نمایندگی از وزارت جهادکشاورزی و به عنوان پنلیست در حوزه تخصصی بخش کشاورزی حضور داشتند.

سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه (BSEC) یک سازمان بین‌المللی بین دولتی است که قدمت سی ساله دارد و در حال حاضر یازده کشور عضو آن می‌باشند که عموما از کشورهای ساحلی دریای سیاه هستند. جمهوری اسلامی ایران به واسطه مجاورت با کشورهای تاثیرگذار در این سازمان به عنوان مشاور در کارگروه‌های تخصصی سازمان حضور دارد و در حال حاضر تقاضای عضویت کشورمان در این سازمان در دست بررسی است. در این همایش که به دعوت وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد، مهمانانی از کشورهای عضو سازمان از جمله مدیر کل سازمان و سفرای مقیم در تهران، نماینده سازمان ملل متحد در ایران و صاحب‌نظران حوزه های تخصصی و بخش خصوصی حضور داشتند. ریاست محترم موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی نیز به دعوت وزارت امور خارجه در این نشست حاضر شدند. در جریان برگزاری نشست دو پنل تخصصی با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی برگزار گردید. در پنل نخست که به ریاست جناب آقای دکتر صفری معاون محترم وزیر امور خارجه در امور دیپلماسی اقتصادی برگزار شد، نمایندگان بخش دولتی حضور داشتند. در این پنل جناب آقای مهندس هومن فتحی مدیر کل محترم دفتر امور بین‌الملل و سازمان های تخصصی به ایراد سخنرانی پرداختند و زمینه‌های همکاری مشارک را با دستگاه های ذیربط در وزارت راه و شهرسازی در زمینه ترانزیت کالاهای کشاورزی و همچنین تسهیل فرآیند اقدامات مالی بیان کردند.

در حاشیه این همایش جناب آقای دکتر صفری معاون محترم وزیر امور خارجه از نمایشگاه انتشارات موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی به صورت اختصاصی بازدید کردند. در جریان این بازدید ریاست محترم موسسه توضیحات لازم را در خصوص فعالیت های علمی و پژوهشی موسسه ارائه نمودند.


   
   
تاریخ:
1401/03/09
تعداد بازدید:
647
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ثبت نام دریافت تازه های نشر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal