نشست یک روزه در دونوبت مجزا(صبح و بعدازظهر) به ترتیب در زمینه موضوعات کالایی مشتمل برمیوه و سبزیجات و گیاهان دارویی با حضور کارشناسان اعزامی ITC

موسسه پژوهش‏های برنامه‏ ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با همکاری«مرکز تجارت بین‏ المللی»International Trade Center (ITC)،نشست‏ های هم ‏اندیشی تدوین استراتژی‏ های توسعه صادرات «میوه و سبزیجات» و «گیاهان دارویی» را در روز چهارشنبه مورخ 1398/5/2 برگزار کرد. این دو نشست در دو نیم روز صبح (برای میوه و سبزیجات) و بعدازظهر (برای گیاهان دارویی) با حضور دست‏ اندرکاران دولتی و غیردولتی برگزار شد.

«سازمان توسعه تجارت» به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، سلسله همکاری هایی را با مرکز مذکور برای تدوین استراتژی های توسعه صادرات کالاها و خدمات در حوزه‏ های خدمات، کشاورزی و صنعت ساماندهی کرده است. در این چارچوب مقرر شده است در حوزه کشاورزی برای دو دسته از محصولات شامل «میوه و سبزی» و «گیاهان دارویی» و با مشارکت دینفعان دولتی و غیردولتی این دو دسته از محصولات، استراتژی‏ های توسعه صادرات تدوین شده و به مورد اجرا گذاشته شود.

در یک نشست نیم ‏روزه دست‏ اندکاران فعال در زنجیره «میوه و سبزی» شامل کشاورزان، تشکل ها و مسوولین دولتی اقدام به بررسی وضعیت تولید، توزیع، مصرف، و صادرات این دسته از محصولات نمودند. در نشست نیم‏ روزه‏ ی دوم دست ‏اندکاران فعال در زنجیره «گیاهان دارویی» شامل کشاورزان، تشکل ها و مسوولین دولتی نیز در همین مقوله به هم ‏اندیشی پرداختند.

این دو نشست، اولین قدم در سلسله اقدامات در این زمینه بوده و در ماه های آتی تکمیل و توسعه خواهد یافت.

مرکز تجارت بین‏ المللی از سازمانهای بین المللی فعال در زمینه حمایت از جهانی ‏سازی بنگاه های کوچک و متوسط است.

 
   
   
تاریخ:
1398/05/02
تعداد بازدید:
1611
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ثبت نام دریافت تازه های نشر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal