نشست علمی ارائه دستاوردهای حاصل از طرح مطالعاتی «مستند سازی تجربیات زنان کارآفرین روستایی با تاکید بر فعالیت های بخش کشاورزی وصنایع فرآوری با رویکرد دانشی»

نشست علمی ارائه دستاوردهای حاصل از طرح مطالعاتی «مستند سازی تجربیات زنان کارآفرین روستایی با تاکید بر فعالیت های بخش کشاورزی وصنایع فرآوری با رویکرد دانشی» با ارائه سرکار خانم دکتر زهرا رهایی عضو محترم انجمن ملی زنان کارآفرین(مجری طرح) در تاریخ 2 دی ماه 1399 از ساعت 9 الی 11 و با حضور جمعی از پژوهشگران موسسه و پژوهشگران و کارشناسان دستگاه‏ های مرتبط وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان‌های مختلف به صورت مجازی برگزار شد.

 در این نشست نتایج حاصل از طرح مطالعاتی مزبور را که توسط «وزارت جهاد کشاورزی» تامین مالی شده و هدایت و راهبری آن توسط موسسه پژوهش‏های برنامه‏ ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه‏ روستایی و دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی بود، ارائه شد. موضوع پژوهش حاضر که به مستندسازی هدفمند تجربیات زنان کارآفرین روستایی اختصاص دارد مطالعه ه­ای بین رشته­ ایست که حوزه­ های گسترده­ ای از اقتصاد، جامعه شناسی، تاریخ ، ادبیات و مطالعات جنسیتی را در برمی­ گیرد. چنین پهنه وسیعی از مفاهیم دلالت بر عمق، تنوع و پیچیدگی الگوی توسعه روستایی دارد که بر محور کشاورزی وصنایع تبدیلی و با عاملیت زنان روستایی کارآفرین شکل می­گیرد. این پژوهش کیفی در سه فاز شامل انتخاب زنان کارآفرین روستایی ، نگارش داستان زندگی آنان و ارایه توصیه های سیاستی تعریف شده ­است. نتایج به طور خلاصه  بر اساس دو محور ارائه شد : محور اول شامل استخراج آموزه­های برگرفته از تجارب زنان روستایی کارآفرین برای الگو گرفتن سایر زنان روستایی برای ایجاد کسب و کار مستقل در بخش کشاورری و صنایع تبدیلی بود و محور دوم : ارائه توصیه­ های سیاستی حاصل از استخراج آموزه ­های برگرفته از تجارب زنان روستایی کارافرین به منظور لحاظ در برنامه­ های توسعه پایدار کشاورزی و استوار بود.

 
 
   
 
 
تاریخ:
1399/10/02
تعداد بازدید:
2648
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ثبت نام دریافت تازه های نشر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal