کارگاه « توسعه ظرفیت (توانمندسازی) نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی (GIAHS) با تاکید بر نقش قنات کاشان در ترویج و توسعه منطقه و شیوه حفاظت محلی آنها»

کارگاه « توسعه ظرفیت (توانمندسازی) نظام میراث کشاورزی مهم جهانی (GIAHS)  با تاکید بر نقش قنات کاشان در ترویج و توسعه منطقه و شیوه حفاظت محلی آنها » با ارائه سرکار خانم دکتر شهره سلطانی عضو هیات علمی محترم و مدیر گروه پژوهشی توسعه کشاورزی و روستایی و جناب آقایان مهندس سید اصغر موسوی و محمدراشد متولی الموتی پژوهشگران محترم گروه پژوهشی توسعه کشاورزی و روستایی موسسه پژوهش‏های برنامه‏ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در تاریخ 07 دی ماه 1400 از ساعت 9 الی 11 و با حضور جمعی از همکاران موسسه و مدیران و کارشناسان دستگاه‏ های مرتبط وزارت جهادکشاورزی در سطح صف و ستاد به صورت حضوری و مجازی توسط واحد آموزش موسسه برگزار شد.

در این کارگاه مشارکتی، ابتدا سرکار خانم دکتر سلطانی کلیاتی را در مورد ساختار کارگاه حاضر ، مفهوم و تاریخچه نظامهای میراثی کشاورزی مهم جهانی، روند شکل گیری جیاس، اهداف فائو از اجرای برنامه جیاس، فعالیتهای انجام شده در ایران  برای ثبت نظامهای میراث کشاورزی با اهمیت جهانی و ملی (جیاس و نیاس)   و پروژه های ثبت شده از کلیه کشورها و ایران ارائه کردند. پس از آن جناب آقای مهندس سید اصغر موسوی به شرح معیارهای جیاس در ایران، اهداف، نظام کشاورزی مبتنی بر قنات کاشان و برنامه های آتی برای حفاظت از این نظام پرداختند. جناب آقای محمد راشد متولی الموتی به موضوع چالشها و پیشنهادات اصلاحی برای توسعه جیاس در ایران پرداختند. از آنجا که در کارگاه حاضر، بر سایت نظام میراثی کشاورزی مبتنی بر  قنات کاشان تاکید شده است، از سرکار خانم زارع صدری، مسئول محترم ترویج شهرستان کاشان درخواست شد تا در زمینه این سایت اطلاعاتی را ارائه دهند.

از شرکت کنندگان دعوت شد تا نسبت به معرفی نظامهای میراثی بیشتر و ارائه پروپوزالهای خود برای ثبت به عنوان نظام میراثی کشاورزی ملی اقدام نمایند. در انتها پرسش و پاسخ در مورد پیشرفت برنامه نظامهای میراثی کشاورزی با اهمیت ملی و جهانی در ایران انجام شد.

 مطالب ارائه شده

 
   
   
 
تاریخ:
1400/10/07
تعداد بازدید:
1278
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ثبت نام دریافت تازه های نشر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal