کارگاه پژوهشی با عنوان"بررسی نقش و آثار موافقت نامه های تجاری منطقه ای در توسعه بازار محصولات کشاورزی:تجارب جهانی و ارائه راهکارها برای ایران"

کارگاه پژوهشی ارائه دستاوردهای حاصل از انجام طرح پژوهشی با عنوان « بررسی نقش و آثار موافقت‏نامه ‏های تجاری منطقه ‏ای در توسعه بازار محصولات کشاورزی: تجارب جهانی و ارائه راهکارها برای ایران » با ارائه سرکار خانم‏ها دکتر کتایون شمشادی و مهندس فرزانه نجفیان به ترتیب مدیر و پژوهشگر گروه پژوهشی سیاست های کشاورزی و غذا موسسه پژوهش ‏های برنامه‏ ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه‌روستایی در تاریخ 11 آبان‌ماه 1400 از ساعت 9 الی 11 و با حضور جمعی از همکاران موسسه و مدیران و کارشناسان دستگاه‏ های مرتبط وزارت جهادکشاورزی در سطح صف و ستاد به صورت حضوری و مجازی توسط واحد آموزش موسسه برگزار شد.

هدف این کارگاه آشنایی با  مفاهیم و اهمیت موافقت‏نامه‏ های تجاری در جهان و مزایای آن در تجارت جهانی به ویژه برای کشور ایران با توجه به شرایط تحریمی آن بود. در این کارگاه با ارایه تصویری از همگرایی‏ های اقتصادی در سازمان جهانی تجارت، تجربیات موفق جهانی اتحادیه اروپا و بلوک اقتصادی آسه‏ آن در اجرای موافقت‏نامه ‏های تجاری بخش کشاورزی و تاثیر آن بر بخش کشاورزی  مورد بررسی گرفت. سپس موافقت‏نامه تجارت ترجیحی اوراسیا به ‏عنوان مهمترین تجربه ایران در انعقاد موافقت‏نامه‏ های تجاری ارایه و تجارت بخش کشاورزی ایران با اتحادیه اوراسیا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

مطالب ارائه شده حاوی: تعریف و اهمیت موافقت‏نامه ‏های تجاری، جایگاه موافقت‏نامه ‏های تجاری در سازمان جهانی تجارت، تجربیات جهانی (اتحادیه اروپا و بلوک آسه آن) و تجربه موافقت‏نامه تجارت ترجیحی اوراسیا بود. در پایان از شرکت‏ کنندگان درخواست شد نظرات و پیشنهادات کارشناسی خود را در این خصوص ارائه نمایند و بحث و تبادل نظر کارشناسی در خصوص مطالب ارایه شده صورت گرفت.

 مطالب ارائه شده

 
 
تاریخ:
1400/08/11
تعداد بازدید:
1530
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ثبت نام دریافت تازه های نشر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می باشد
Powered by DorsaPortal